Digitale transformatie

Box ondersteunt wereldwijde interne communicatie bij Fujitsu

box

Fujitsu wil met de content samenwerkingsoplossing Box de samenwerking tussen interne teams, klanten en leveranciers verbeteren.

Fujitsu is overgegaan op de content samenwerkingsoplossing Box voor zijn wereldwijde communicatieplatform. Hiermee streeft het bedrijf ernaar de samenwerking tussen interne teams, klanten en leveranciers te verbeteren. In Japan maken al 80.000 werknemers gebruik van de oplossing en sinds december 2017 wordt Box ook geleidelijk door het personeel op andere wereldwijde locaties gebruikt.

Fujitsu bevordert interne communicatie met behulp van de nieuwste technologie, waardoor werknemers vanaf elke plek en op elk willekeurig apparaat en tijdstip kunnen werken. Fujitsu zet de oplossing ook in om content veilig met derden te delen. Het wereldwijde communicatieplatform van Fujitsu gebruikt Microsoft Office 365 voor het communiceren van bedrijfsinformatie en voor kennisdeling. Box biedt een integratie met Microsoft Office 365 en het cloud content management systeem van Fujitsu.

Fujitsu gebruikt Box voor:

  • Een veilige digitale werkomgeving waarin werknemers overal, vanaf elk apparaat en op elk tijdstip kunnen werken volgens internationale beveiligingsnormen;
  • De ontwikkeling van een wereldwijd platform waarop content wordt gecentraliseerd en internationale projecten door werknemers en derden, zoals klanten en leveranciers, kunnen worden uitgevoerd;
  • Het vervangen van e-mailbijlagen door gedeelde links om informatie consistent en veilig te houden;
  • Het opzetten van effectievere vergaderingen door bijvoorbeeld live te notuleren.

“Wij hebben voor Box gekozen om de samenwerking tussen werknemers, zusterorganisaties, klanten en partners te bevorderen in een snel veranderende communicatie- en bedrijfsomgeving.”, zegt Masayoshi Matsumoto, executive CIO bij Fujitsu. “Bij Fujitsu werken we aan een volledige implementatie van de oplossing en hebben we als doel om het wereldwijd te implementeren voor het samenwerken aan content, zowel intern als extern.”

Katsunori Furuichi, president en mnaging director bij K.K. Box Japan: “Door voor ons te kiezen, helpt Fujitsu haar teams slimmer en productiever te werken. We zijn enorm verheugd dat Fujitsu Box heeft gekozen als oplossing voor haar cloud content management, om hiermee een volledige digitale werkomgeving te creëren”.

Klik hier voor meer ICT in de praktijk.

Naar boven