
Sastrify, het all-in-one SaaS-inkoopplatform, kondigde onlangs aan de Nederlandse Charlie Weijer als nieuwe Vice President of Global Sales te hebben aangenomen. Het nieuws volgt op de aankondiging van Sastrify’s Series A-ronde eerder dit jaar en de Europese uitbreiding van het bedrijf naar onder andere Nederland. Met eerdere ervaring bij onder meer DocuSign, zal Charlie nu Sastrify ondersteunen als Vice President of Global Sales en bijdragen aan de verdere wereldwijde uitbreiding.
Het goed timen van het aannemen van mensen met de juiste vaardigheden is een van de voornaamste redenen dat Sastrify zo succesvol heeft kunnen uitbreiden. “Doordat we er als bedrijf voor hebben gekozen zonder vaste kantoorruimtes te werken, wisten we al vroeg hoe belangrijk het veiligstellen van toptalent zou zijn voor constante groei. Onze klanten hebben ons momenteel meer dan ooit nodig om hun SaaS kosten te kunnen beheersen en zich staande te houden in deze turbulente tijden. Met de meest toegewijde en ervaren mensen van over de hele wereld kunnen wij hen hier succesvol bij helpen”, legt Sastrify mede-oprichter Sven Lackinger uit.
Sastrify heeft Sastrify Charlie Weijer verwelkomd als Vice President of Global Sales met de uitbreiding naar de VS. Weijer startte in 1998 in de IT-sector en heeft inmiddels al meer dan tien jaar ervaring met het bouwen van sterke teams binnen deze sector. In 2011 begon hij bij Salesforce, de kickstart van zijn carrière in cloudtechnologie en SaaS. Een paar jaar later was hij een van de eerste medewerkers van DocuSign in Dublin. In de zes jaar die daarop volgende, breidde Weijer het personeelsbestand van DocuSign in Europa uit van tien naar 1.000 medewerkers.
“Toen ik werd benaderd voor de rol bij Sastrify, was het alsof er iets klikte”, legt Weijer uit.“Ik geef al heel lang leiding in sales en besteed veel tijd aan het coachen van mijn verkoopteams in het effectief samenwerken met inkoop en het betrekken van de juiste personen in het besluitvormingsproces”, voegt hij eraan toe. Weijer was geïnspireerd door de waardepropositie van Sastrify, omdat het tegemoetkomt aan de belangrijkste behoeften van de inkoopfuncties van elk bedrijf – namelijk bedrijven helpen veel geld te besparen op hun huidige en toekomstige SaaS-investeringen.
Weijer ziet de toekomst van Sastrify rooskleurig in. “We zijn momenteel met ongeveer 100 mensen en dat aantal zal snel oplopen”, zegt hij, eraan toevoegend dat het bedrijf bij mede-oprichters Sven Lackinger en Maximilian Messing in goede handen is. “De oprichters hebben een visie en passie en tegelijkertijd bescheidenheid, dat me zeer enthousiasmeert. We hebben niet alleen een sterk platform en een sterke waardepropositie, we hebben ook een zeer sterk en ervaren leiderschapsteam.”