Personalia

Hans Nipshagen nieuwe hoofd EMEA Channels en Alliances bij Akamai

hans nipshagen

Hans Nipshagen wordt verantwoordelijk voor de EMEA channelstrategie van Akamai. In zijn nieuwe rol zal hij het regionale partnerprogramma uitbreiden.

Hans Nipshagen wordt verantwoordelijk voor de EMEA channelstrategie van Akamai, een belangrijke route-to-market in de regio. In zijn nieuwe rol zal hij het regionale partnerprogramma uitbreiden om verdere omzetgroei mogelijk te maken.

Hans Nipshagen heeft in de afgelopen zeven jaar diverse functies bij Akamai bekleed. Het meest recent was hij werkzaam als regional sales leader, met verantwoordelijkheid voor de verkoop van security- en performancediensten in Oost-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Hij is ook de managing director van Akamai Benelux. Hans Nipshagen werkt vanuit Amsterdam en was de eerste medewerker van Akamai in de Benelux. Hij liet het bedrijf groeien in de regio en bouwde het lokale channelpartner-netwerk op.

Voordat hij bij Akamai in dienst trad, werkte Hans Nipshagen voor verschillende grote internationale carriers zoals Verizon en UUNET. Inmiddels heeft hij meer dan twintig jaar ervaring in de industrie en een uitstekend trackrecord als salesleider, gezien zijn ervaring als manager van de Enterprise salesorganisatie van Verizon in Nederland. Hans Nipshagen heeft ervaring in het werken met multi-channel salesstrategieën en het samenwerken met verschillende partners in uiteenlopende culturen.

“Steeds meer bedrijven realiseren zich dat de toekomst van het internet zich in “the edge” afspeelt”, zegt Hans Nipshagen. “Dit biedt voor channelorganisaties meer mogelijkheden dan ooit tevoren om business te ontwikkelen in samenwerking met een organisatie als Akamai. Ik kijk uit naar de mogelijkheid om verder te bouwen aan de samenwerking tussen Akamai, lokale partners en klanten om ons channelecosysteem te ontwikkelen. Een goede security vormt de kern van het channelportfolio van Akamai en is een belangrijk fundament voor hedendaagse ondernemingen. De mogelijkheid om ons platform te koppelen aan de inzichten van lokale partners helpt ons om de beste resultaten te realiseren voor onze klanten.”

Naar boven