
Fortinet wordt de nieuwe Official Cybersecurity Partner van Espai Barça voor de komende drie seizoenen, tot 30 juni 2028. Als onderdeel van de overeenkomst creëert FC Barcelona een veilige digitale omgeving voor de Spotify Camp Nou faciliteiten op basis van het Security Fabric platform van Fortinet.
De samenwerking tussen FC Barcelona en Fortinet maakt deel uit van het sponsorprogramma voor het toekomstige Spotify Camp Nou. FC Barcelona wil van Espai Barça een internationaal innovatiecentrum maken, onder meer door de inzet van nieuwste technologieën. Hiervoor werkt de club samen met leveranciers die de meest innovatieve technologie kunnen integreren in het nieuwe stadion.
Dit partnerschap betekent een nieuwe kans voor het sponsorprogramma, dat speciaal is opgezet voor een van de belangrijkste projecten in de geschiedenis van FC Barcelona. De wereldwijde zichtbaarheid en het prestige van de club biedt nieuwe mogelijkheden voor leveranciers van zowel B2C-oplossingen als, zoals het geval is voor Fortinet, voor bedrijven die zich richten op de zakelijke sector (B2B).
Cybersecurity verbetert bezoekers- en gebruikerservaring
Als onderdeel van de overeenkomst implementeert FC Barcelona het Security Fabric-platform van Fortinet, inclusief FortiGate next-generation firewalls, om Wi-Fi, OT-infrastructuur en het datacenter in het stadion te beveiligen. De Zero Trust Network Access en endpoint security van Fortinet beschermen gebruikers en apparaten die toegang hebben tot applicaties vanaf elke locatie. Daarnaast biedt gecentraliseerd beheer met AI-gebaseerde beveiligingsanalyse uitgebreide zichtbaarheid van het netwerk. Deze technologieën sluiten naadloos aan op de bestaande IT-investeringen van FC Barcelona en verbeteren de beveiliging en efficiëntie in Spotify Camp Nou.
Espai Barça is een revolutionair project in de wereld van sport en entertainment met als doel de faciliteiten van FC Barcelona, waaronder het Spotify Camp Nou stadion, te vernieuwen en uit te breiden en te transformeren tot het beste sportcomplex in het centrum van een grote stad. De inzet van de beste cybersecurity-oplossingen zorgt voor een veilige digitale omgeving en het biedt de best mogelijke ervaring aan alle leden en fans die het stadion bezoeken.
Fortinet is een drijvende kracht achter de vooruitgang op het gebied van cyberbeveiliging en levert op verantwoorde wijze oplossingen door duurzame beveiligingstechnologieën te innoveren, talent op het gebied van cyberbeveiliging te diversifiëren en verantwoorde bedrijven en omgevingen te bevorderen. De ervaring van Fortinet is essentieel voor zo’n groot project als Espai Barça. Dit, omdat de samenwerking met erkende publieke en private entiteiten, waaronder computer emergency response teams (CERT’s), overheidsinstanties en de academische wereld, een fundamenteel aspect is van Fortinet’s inzet voor het verbeteren van de cyberweerbaarheid over de hele wereld.
Juli Guiu, vice-president van de marketingafdeling van FC Barcelona: “Espai Barça wordt de katalysator voor de digitale transformatie van de club, en cyberbeveiliging is een fundamentele pijler. Onze samenwerking met Fortinet zorgt ervoor dat onze faciliteiten de meest geavanceerde bescherming hebben en een veilige digitale omgeving voor iedereen die het stadion bezoekt. Deze samenwerking benadrukt onze aandacht voor innovatie en technologie en de toewijding van de Club om de beste ervaring te bieden.”
John Maddison, Chief Marketing Officer van Fortinet: “Voortbouwend op onze geschiedenis van meer dan 20 jaar innovatie op het gebied van cybersecurity, zijn we er trots op dat we de ambitieuze visie van FC Barcelona kunnen ondersteunen om een internationale innovatiehub te creëren die wordt aangedreven door geavanceerde technologieën. Ons gezamenlijke doel om Spotify Camp Nou te ontwikkelen tot een van ’s werelds toonaangevende stadions wordt mogelijk gemaakt door gebruik te maken van het Fortinet Security Fabric platform voor de beveiliging van de digitale omgeving.”