Fortinet publiceert vandaag een nieuwe editie van zijn halfjaarlijkse Global Threat Landscape Report van FortiGuard Labs. Het bedreigingslandschap en het aanvalsoppervlak van organisaties veranderen voortdurend. Cybercriminelen passen hun technieken daar steevast op aan. Dit stelt bedrijven van elke omvang in elke sector en regio voor serieuze risico’s. Belangrijke … [Lees meer...] overFortiGuard Labs meldt toename van wiper-aanvallen met ruim 50%
Security
SANS Institute lanceert videoserie cybersecuritytrainingen
SANS Security Awareness lanceert 'Security Essentials for IT Administrators', een nieuwe serie korte technische trainingsmodules met cyberbeveiligingsprincipes die met name is gericht op hen met een basiskennis van IT-systemen en/of netwerkbeheer. Aangezien steeds meer IT-professionals (netwerk-/systeembeheerders en technici) securityverantwoordelijkheden op zich nemen, zijn … [Lees meer...] overSANS Institute lanceert videoserie cybersecuritytrainingen
Driessen Groep kiest voor netwerkbeveiliging van Fortinet
HR-dienstverlener Driessen Groep heeft gekozen voor de netwerk- en beveiligingsoplossingen Fortinet. Deze zorgen voor veilige toegang tot de cloud en voor gecentraliseerd beheer van het netwerk op alle locaties. De Driessen Groep bestaat uit 700 collega’s en 15.000 flexibele medewerkers. Op de hoofdvestiging in Helmond bouwt de organisatie aan een Human Campus die uit … [Lees meer...] overDriessen Groep kiest voor netwerkbeveiliging van Fortinet
Fortinet helpt met oprichting Cybercrime Atlas
Fortinet introduceert de Cybercrime Atlas, een initiatief dat werd onthuld tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van het World Economic Forum (WEF) in Davos. Deelnemers zijn onder meer Banco Santander, Fortinet, Microsoft en PayPal. De Cybercrime Atlas, die momenteel door het WEF wordt gehost, biedt bedrijven, instanties voor rechtshandhaving en overheidsinstellingen inzichten voor … [Lees meer...] overFortinet helpt met oprichting Cybercrime Atlas
Toename telefonische fraude in 2022
In 2022 viel de toename van meldingen over telefonische oplichting het meest op: een stijging van 18 procent ten opzichte van 2021. Ook de gemelde schade door misbruik van bedrijfsgegevens nam toe: 12,5 miljoen euro, een stijging van ongeveer 20 procent t.o.v. 2021. In totaal ontving de Fraudehelpdesk in 2022 ongeveer 500.000 meldingen via het callcenter, de online … [Lees meer...] overToename telefonische fraude in 2022